English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدید وزیر راه و شهرسازی از گمرکات و پایانه‌های مرزی سرخس و لطف‌آباد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از گمرکات و پایانه‌های مرزی سرخس و لطف‌آباد
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پایانه مرزی لطف‌آباد، رونق ترانزیت را از اهداف توسعه کشور برشمرد و گفت: این هدف در سایه تعامل و به‌واسطه روابط خوبی که با کشور ترکمنستان وجود دارد، محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و روابط عمومی مجتمع خراسان، «محمد اسلامی» که به همراه هیئتی به‌منظور بازدید از دو پایانه مرزی سرخس و لطف‌آباد به استان خراسان‌رضوی سفرکرده است، درباره وضعیت ترانزیت کالا از مرز لطف‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: پس از بازدید از این پایانه مرزی خیلی خوشحال شدم که هم‌دلی و هماهنگی خوبی بین مسئولان این پایانه وجود دارد و این یکپارچه شدن و هم‌دلی موجب شده است کارها خوب و سریع انجام شود و سرمایه‌گذاری صورت گرفته و احداث‌هایی که از سوی وزارت راه انجام شده به سرانجام برسد. همچنین باعث شده طرف ترکمن تعامل خوبی  با کشورمان داشته و هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم.

اسلامی از تعاملات مثبت مسئولان پایانه مرزی لطف‌آباد با طرف ترکمنستانی قدردانی و عنوان کرد: لازم است با انجام تعاملات مثبت با کشور ترکمنستان، حجم مبادلات ترانزیت در این پایانه مرزی افزایش یابد و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های بین دو کشور در ماه جاری موجب رشد میزان ترانزیت شود.

وزیر راه و شهرسازی در این سفر با اشاره به اینکه، باید راه‌های دست‌یابی به پایانه مرزی «درگز» توسعه و بهبود یابد، افزود: توسعه اقتصادی و رونق منطقه با توسعه زیرساخت‌ها لازم و ملزوم یکدیگرند و باید توأمان پیش روند.

وی افزود: «درگز» نه‌فقط یک شهرستان بلکه به‌عنوان یک کریدور ترانزیتی می‌تواند برای ترانزیت کشور نقش مؤثر ایفا کند؛ از این رو، تسریع در انجام پروژه‌های نیمه‌تمام راه‌های منطقه در دستور کار قرار دارد و طرح نیمه‌تمام تونل «گلخندان» در جاده حادثه‌خیز  درگز - لطف‌آباد نیز باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل پروژه تونل «الله‌اکبر» در جاده درگز-قوچان نیز گفت: منابع این طرح با مقدورات بودجه‌ای تطابق ندارد؛ لذا به دنبال یک الگوی سرمایه‌گذاری جدید رفته و آن را پیگیری کرده‌ایم و به خاطر افزایش ایمنی مردم، کاهش زمان سفر از درگز به قوچان و تسهیل در ترانزیت کالا، اجرای طرح یادشده مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش، محمد اسلامی در ادامه سفر خود وارد پایانه مرزی سرخس شد و پس از استقبال از سوی فرماندار، امام‌جمعه و مسئولان محلی از پل فلزی در حال فعالیت و پل جدید بازدید کرد. اسلامی در این بازدید گفت: باید توسعه تعاملات با کشور ترکمنستان و گفت‌وگوهای دوجانبه در سطوح مختلف تداوم داشته باشد و در طی دو روز آینده کمیته مشترک دو کشور در کشور ترکمنستان در همه حوزه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

گفتنی است، استان خراسان رضوی، چهار پایانه مرزی زمینی دارد که پایانه‌های لطف‌آباد، درگز و باجگیران در مرز کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون در مرز افغانستان واقع شده‌اند.





۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۸
تعداد کلیک: ۱,۴۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500