English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری جلسه هم‌اندیشی ارایه خدمات گمرکی در شهرستان نیشابور

برگزاری جلسه هم‌اندیشی ارایه خدمات گمرکی در شهرستان نیشابور
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی مجتمع خراسان، در جلسه هم‌اندیشی توسعه خدمات گمرکی در شهرستان نیشابور که به دعوت فعالان اقتصادی این شهرستان و با حضور دکتر «گرمابی» نماینده مردم شریف نیشابور در مجلس شورای اسلامی، نماینده فرماندار، رؤسا و مدیران اتاق بازرگانی، مسئول گمرک شهرستان،‌ رییس‌هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی، رییس کارخانه ایران‌شرق و مدیر و مسئولان مجتمع خراسان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برگزار شد، موضوع قابلیت و چگونگی حضور شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان بازوی اجرایی گمرک ‌در راستای فراهم آوردن شرایط فعال‌سازی رویه واردات در گمرک شهرستان نیشابور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. 

دکتر «گرمابی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان داشت: یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت رکود کشور تقویت صادرات است. ما یک بازار داخلی محدود و یک بازار خارجی با حجم حدود ۳۵۰ میلیارد دلار در اطراف کشور داریم ولی از این بازار، تنها به میزان یک درصد بهره‌برداری می‌کنیم.

وی افزود: افزایش این بهره‌وری با برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است و باید تلاش شود در زمینه تسهیل واردات مواد اولیه و قطعات نیز رشد داشته باشیم و به نظر می‌رسد وجود دفتر گمرک نیشابور فرصت خوبی است که شهرستان‌های اطراف هم برای واردات‌شان به نیشابور مراجعه کنند.

دکتر گرمابی پیشنهاد داد موارد مطرح شده در جلسه، در دو مرحله‌ و به صورت پایلوت و اجرا، انجام شود. ابتدا طرح توجیهی و حجم و نوع کار مشخص گردیده و بلافاصله با همراهی راه‌آهن شهرستان و سایر حوزه‌های مربوطه، وارد فرآیند اجرا شود.

ایشان افزود: ساختار عدم تمرکز از مزایای کشور‌های توسعه یافته است و در اینجا هم باید به‌گونه‌ای باشد که همه‌ فعالیت‌ها در همه نقاط کشور ممکن شود. به نظر می‌رسد در این‌باره در نیشابور همه چیز با وجود همت جمعی، آماده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم گروهی متشکل از نمایندگان شهرک‌های صنعتی، فرمانداری و مسئولان حمل‌ونقل ایجاد شده تا کار آغاز شود. من هم امکان تشکیل جلسه با مسئولان مربوطه در تهران و پیگیری موضوع را بر عهده می‌گیرم.

مهندس انصاری، مدیر مجتمع خراسان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز در این جلسه نسبت به معرفی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و تمامی خدمات قابل ارایه و موقعیت‌هایی که پس از حضور شرکت در این شهرستان فراهم می‌شود توضیحاتی ارایه کرد و ضمن پاسخ به سؤالات مطرح شده، با توجه به درخواست جدی فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی رویه واردات گمرکی در این شهرستان، آمادگی شرکت جهت حضور و همکاری در گمرک خیام نیشابور و همچنین سایت راه‌آهن برای ارایه خدمات به رویه واردات مواد اولیه اعلام گردید.

در پایان با توجه به عزم جدی و تقاضای موجود در منطقه، مقرر شد در این مرحله نسبت به تشکیل کمیته‌ای مشترک جهت پیگیری مقدمات اجرایی موضوع، از گمرک خراسان و گمرک ایران اقدام شده و پس از کسب اطلاعات و آمار و تخمین حداقل فضای انباری لازم و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر فعالان اقتصادی نسبت به استقرار موقت شرکت انبارهای عمومی ایران در فاز اول در محل و یا مجاورت شهرک صنعتی خیام اقدام گردد و سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسعه متناسب با حجم فعالیت و تقاضا عملیاتی شود و همچنین برنامه‌ریزی برای استقرار در راه‌آهن نیز صورت گیرد.

گفتنی است، گمرک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان نیشابور با توجه به حضور در محل شهرک صنعتی خیام بالغ بر یک سال است که رویه صادرات را فعال کرده و آمار قابل توجهی صادرات از این گمرک انجام شده است.

۱۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷
تعداد کلیک: ۱,۳۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500