English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

انعقاد الحاقیه راه‌اندازی شعبه نیشابور شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی

انعقاد الحاقیه راه‌اندازی شعبه نیشابور شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی
الحاقیه قرارداد فی‌مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به‌منظور راه‌اندازی شعبه شهرک صنعتی خیام نیشابور بر اساس سیاست‌های کلان شرکت و مبتنی بر استراتژی توسعه هدف‌مند و افزایش سهم بازار با گسترش ضریب نفوذ در گمرکات فعال و دارای توجیه اقتصادی، به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، الحاقیه راه‌اندازی شعبه شهرک صنعتی خیام نیشابور به قرارداد فی‌مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران میان طرفین امضا و ابلاغ شد. بر اساس این الحاقیه، این شعبه با مشارکت بخش خصوصی و به عنوان یکی از شعب مجتمع خراسان فعالیت خود را از تاریخ 11 دی ماه 1398 آغاز می‌کند.

این اقدام در راستای مسیر انجام تکالیف و وظایف ذاتی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به‌منظور اثرگذاری بیشتر در حوزه اقتصادی کشور ایران اسلامی با تکمیل حلقه‌های زنجیره تامین و خدمات لجستیک و بر اساس سیاست‌های کلان شرکت و مبتنی بر استراتژی توسعه هدف‌مند و افزایش سهم بازار با گسترش ضریب نفوذ در گمرکات فعال و دارای توجیه اقتصادی و در جهت حضور هرچه فعال‌تر در منطقه شرق و شمال‌شرق کشور و محقق کردن درآمدهای منطقی و پایدار صوت گرفته است. 

بنا بر این گزارش، مسئول گمرک خیام نیشابور با تاکید بر وجود تقاضاهای بسیار در رابطه با ایجاد رویه‌های گمرکی از قبیل واردات و تزانزیت، علاوه بر رویه جاری صادرات، خواستار حضور شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این گمرک به‌منظور ارایه خدمات به فعالان حوزه تجارت، تولید، بازرگانی و لجستیک شده بود.

گفتنی است؛ موضوع احداث شهرک صنعتی خیام در سال 1368 به تصویب هیئت وزیران رسید و عملیات اجرایی آن در سال 1370 آغاز و به فاصله کمی پس از کلنگ‌زنی شاهد استقرار واحدهای صنعتی بود. این شهرک صنعتی در حال حاضر دارای دو فاز به مساحت 46 هکتار و دومین شهرک صنعتی فعال استان خراسان‌رضوی به لحاظ حجم سرمایه، تعداد و ترکیب صنایع بوده و در کیلومتر 20 جاده نیشابور – مشهد واقع شده است و در حال حاضر حدود 300 واحد تولیدی و خدماتی مشغول به فعالیت در این مجموعه می‌باشند.

شایان ذکر است؛ مجموعه گمرک خیام نیشابور واقع در شهرک صنعتی خیام در اردیبهشت ماه 1395 و با مساحتی به وسعت 3 هزار مترمربع آغاز به‌کار نموده است. تا پیش از افتتاح این گمرک،تمامی امور گمرکی این شهرستان در مشهد انجام می‌گرفته است که سبب اتلاف وقت و ایجاد هزینه‌های سربار برای شرکت‌های حمل‌ونقل و صاحبان کالا می‌گردید. 

همچنین این گمرک از ویژگی‌هایی همچون برخورداری از سیستم فناوری مطلوب، سامانه جامع گمرکی (24 ساعته و بدون مراجعه حضوری مشتری به گمرک)، حجم بالای صادرات نسبت به سایر دفاتر، اجرای پنجره واحد برای ارسال محموله‌های کشاورزی، صنعتی و خوراکی و رکورددار کوتاه‌ترین زمان انجام تشریفات گمرکی در کشور می‌باشد. همچنین از سوی گمرک استان، برنامه راه‌اندازی ایستگاه قطار باری هاشم‌آباد نیز در دست اقدام است که با عملیاتی شدن این طرح، ورود محموله‌های ریلی نیز به شهرک صنعتی خیام نیشابور امکان‌پذیر خواهد شد.





۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۵۴
تعداد کلیک: ۸۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500